Internet to przestrzeń ogromnych możliwości, zwłaszcza dla branży e-commerce. Marketing cyfrowy cieszy się wyjątkową popularnością nie tylko pośród wielkich przedsiębiorstw, ale także startupów, małych i średnich firm, także tych działających lokalnie. Jedną z platform, które cieszą się zainteresowaniem jest Drupal. Co warto o nim wiedzieć? Pozycjonowanie sklepu internetowego drupal będzie Twoją szansą na poprawienie sprzedaży oraz ruchu na stronie. Czas start!
Czym jest Drupal?
Jest to jeden z systemów zarządzania treścią (CMS), który pozwala na proste tworzenie stron internetowych oraz witryn e-commerce. Działa w oparciu o model Open Source, czyli ogólnodostępny i darmowy system ingerencji w kod źródłowy strony. Drupal jest wyjątkowo przyjazny SEO, umożliwia rewizję tworzonych treści, zarządzanie użytkownikami, dostęp do dokumentacji i analiz. Dodatkowo jest kompatybilny z różnymi wersjami językowymi, Google Analytics oraz jest odporny na ataki hakerskie.
Jakie korzyści niesie za sobą pozycjonowanie?
SEO jest w obecnych czasach podstawą, która pozwala uzyskać większą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie stamtąd pochodzi 80% ruchu z całej sieci. Jednak tylko 25% internautów zakłada tę drugą stronę wyników. Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal pozwoli więc na:
- zwiększenie ruchu na stronie,
- poprawę konwersji,
- pozyskanie leadów,
- zmniejszenie współczynnika odrzuceń,
- śledzenie zachowań konsumentów,
- zbudowanie fundamentów zaufania wśród konsumentów,
- zyski dla firmy,
- wyprzedzenie konkurencji.
Checklista podstawowych elementów SEO
Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal wiąże się z zaplanowaniem długoterminowej taktyki, która w pierwszej kolejności usprawni techniczne działanie strony, a w kolejnym etapie pozwoli na zbudowanie marki.
Krok 1: Audyt. Nie rozwiąże on Twoich problemów, ale pokaże, które elementy na stronie wymagają poprawy. Zyskasz dzięki niemu listę zadań do zrobienia.
Krok 2: Przyjazny adres URL. Link prowadzący do sklepu powinien być łatwy w zapamiętaniu. Zrezygnuj więc z wielkich liter, spacji, cyfr i znaków specjalnych.
Krok 3: Meta tagi. Przyłóż wagę do tagu tytułowego i opisu meta. Powinny być zachęcające do kliknięcia, a jednocześnie wykorzystywać potencjał słów kluczowych.
Krok 4: Układ interfejsu. Sklep musi być łatwy w nawigacji dla klienta. Zadbaj o menu okruszkowe, kategorie oraz filtry produktowe.
Krok 5: Treść. Pamiętaj, że najważniejszym elementem pozycjonowania sklepu internetowego WordPress jest content, a w tym przypadku opisy produktów. Posługuj się językiem korzyści i zachęć do transakcji.
Krok 6: Obrazy i wideo. Trudno wyobrazić sobie bez nich sklep internetowy. Najważniejszym elementem decyzji jest aspekt wizualny.
Krok 7: Komentarze i oceny. Nie zapomnij o stworzeniu przestrzeni komunikacji. Klienci chętniej dokonują zakupów, jeśli widzą przychylne recenzje.
Krok 8: Mobilność. Sklep internetowy musi poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Warto jest również rozważyć dedykowaną aplikację.
Krok 9: Prędkość. Masz jedynie 3 sekundy, zanim klient zrezygnuje z zakupu. Zadbaj więc o swoje wskaźniki Core Web Vitals dostępne w panelu Google Search Console.
Podsumowanie
Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal sprawdzi się w przypadku zarówno małych, jak i dużych witryn. System ten gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Nie bez powodu korzysta z niego Harvard, Oxford, a nawet instytucje rządowe w Stanach Zjednoczonych. Pamiętaj, że sklep jednak jest dla klientów – staraj się więc myśleć jak potencjalny konsument. Co Ty cenisz w zakupach online?