Latest Post

Zabiegi wyszczuplające uda Zasady i regulacje dotyczące firmy transportu międzynarodowego

Internet to przestrzeń ogromnych możliwości, zwłaszcza dla branży e-commerce. Marketing cyfrowy cieszy się wyjątkową popularnością nie tylko pośród wielkich przedsiębiorstw, ale także startupów, małych i średnich firm, także tych działających lokalnie. Jedną z platform, które cieszą się zainteresowaniem jest Drupal. Co warto o nim wiedzieć? Pozycjonowanie sklepu internetowego drupal będzie Twoją szansą na poprawienie sprzedaży oraz ruchu na stronie. Czas start! 

Czym jest Drupal?

Jest to jeden z systemów zarządzania treścią (CMS), który pozwala na proste tworzenie stron internetowych oraz witryn e-commerce. Działa w oparciu o model Open Source, czyli ogólnodostępny i darmowy system ingerencji w kod źródłowy strony. Drupal jest wyjątkowo przyjazny SEO, umożliwia rewizję tworzonych treści, zarządzanie użytkownikami, dostęp do dokumentacji i analiz. Dodatkowo jest kompatybilny z różnymi wersjami językowymi, Google Analytics oraz jest odporny na ataki hakerskie.

Jakie korzyści niesie za sobą pozycjonowanie?

SEO jest w obecnych czasach podstawą, która pozwala uzyskać większą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie stamtąd pochodzi 80% ruchu z całej sieci. Jednak tylko 25% internautów zakłada tę drugą stronę wyników. Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal pozwoli więc na:

 

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • poprawę konwersji,
  • pozyskanie leadów,
  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń,
  • śledzenie zachowań konsumentów,
  • zbudowanie fundamentów zaufania wśród konsumentów,
  • zyski dla firmy,
  • wyprzedzenie konkurencji. 

Checklista podstawowych elementów SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal wiąże się z zaplanowaniem długoterminowej taktyki, która w pierwszej kolejności usprawni techniczne działanie strony, a w kolejnym etapie pozwoli na zbudowanie marki.

 

Krok 1: Audyt. Nie rozwiąże on Twoich problemów, ale pokaże, które elementy na stronie wymagają poprawy. Zyskasz dzięki niemu listę zadań do zrobienia.

 

Krok 2: Przyjazny adres URL. Link prowadzący do sklepu powinien być łatwy w zapamiętaniu. Zrezygnuj więc z wielkich liter, spacji, cyfr i znaków specjalnych.

 

Krok 3: Meta tagi. Przyłóż wagę do tagu tytułowego i opisu meta. Powinny być zachęcające do kliknięcia, a jednocześnie wykorzystywać potencjał słów kluczowych.

 

Krok 4: Układ interfejsu. Sklep musi być łatwy w nawigacji dla klienta. Zadbaj o menu okruszkowe, kategorie oraz filtry produktowe.

 

Krok 5: Treść. Pamiętaj, że najważniejszym elementem pozycjonowania sklepu internetowego WordPress jest content, a w tym przypadku opisy produktów. Posługuj się językiem korzyści i zachęć do transakcji.

 

Krok 6: Obrazy i wideo. Trudno wyobrazić sobie bez nich sklep internetowy. Najważniejszym elementem decyzji jest aspekt wizualny.

 

Krok 7: Komentarze i oceny. Nie zapomnij o stworzeniu przestrzeni komunikacji. Klienci chętniej dokonują zakupów, jeśli widzą przychylne recenzje.

 

Krok 8: Mobilność. Sklep internetowy musi poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Warto jest również rozważyć dedykowaną aplikację.

 

Krok 9: Prędkość. Masz jedynie 3 sekundy, zanim klient zrezygnuje z zakupu. Zadbaj więc o swoje wskaźniki Core Web Vitals dostępne w panelu Google Search Console.

Podsumowanie 

Pozycjonowanie sklepu internetowego Drupal sprawdzi się w przypadku zarówno małych, jak i dużych witryn. System ten gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Nie bez powodu korzysta z niego Harvard, Oxford, a nawet instytucje rządowe w Stanach Zjednoczonych. Pamiętaj, że sklep jednak jest dla klientów – staraj się więc myśleć jak potencjalny konsument. Co Ty cenisz w zakupach online?